Case study
„IBIS, tu mieszka muzyka”

„IBIS, tu mieszka muzyka”
Wyzwanie i analiza

Wyzwanie i analiza

„Ibis, tu mieszka muzyka” to kampania przeprowadzona przez rodzinę hoteli ibis w Polsce. Została ona skierowana do młodych odbiorców w wieku 20-30+. W Polsce mamy 6 milionów Millennialsów deklarujących na Facebooku, że w wolnym czasie interesują się muzyką i koncertami – postanowiliśmy skorzystać z tej okazji!

Muzyka i rozrywka zostały wybrane filarami komunikacji rodziny hoteli ibis, odnieśliśmy się do długiej historii łączącej hotele i muzykę. Wiele hitów, takich jak „Satisfaction” Rolling Stonesów, czy „Smoke on the water” Deep Purple, albo the Eagles’ “Hotel California” powstały podczas pobytu w hotelach.

Strategia

Strategia

Głównym celem projektu było nadanie hotelom bardziej młodzieńczego wizerunku i dotarcie do nowych grup gości, którzy szukają miejsc, oferujących możliwość przeżycia niezapomnianych i pełnych zabawy chwil. Ze względu na charakter grupy, do której kierowano komunikaty, w kampanii postawiono przede wszystkim na media społecznościowe oraz Internet. Głównymi kanałami były Facebook, Instagram, Snapchat oraz YouTube.

Realizacja

Realizacja

  • Konkurs – Platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka stała się miejscem, gdzie swoją twórczość i chęć wzięcia udziału w kampanii zgłaszali początkujący muzycy. Do konkursu zgłoszono ponad 300 utworów, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów.
  • Ambasadorka – Sarsa, sławna polska artystka, obdarzona wspaniałym głosem i rozpoznawalna dzięki swojemu charakterystycznemu wizerunkowi. Swoją karierę muzyczną zaczynała biorąc udział w różnych konkursach muzycznych i odnosząc sukces w jednym z nich. Jest szeroko obserwowana w swoich mediach społecznościowych: Facebook (190 000 fanów), Instagram (123 000 obserwujących) i YouTube (208 000 subskrybentów).
  • Zwycięzcy– Sarsa ambasadorka kampanii wybrała dwa zespoły: Birches i Redford oraz troje wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Zwycięzców zaproszono na nagrania do wyjątkowego miejsca. Po raz pierwszy w Polsce, a prawdopodobnie i na świecie, stworzono w hotelu profesjonalne studio nagraniowe, gdzie pod okiem producentów Universal Music Polska finaliści zarejestrowali swoje single. Utwory zostały wydane także w formie specjalnej płyty oraz będą dostępne na terenie hoteli rodziny ibis w całej Europie Wschodniej w systemie Jukebox by Deezer. Ponadto, playlista ze zwycięskimi piosenkami jest także dostępna na portalu Soundcloud.
  • Koncert finałowy – Podczas finałowego koncertu zwycięzcy konkursu zagrali i zaśpiewali na żywo przed zgromadzoną w hotelu ibis Warszawa Centrum publicznością swoje autorskie utwory. Młodzi twórcy udowodnili, że świetnie czują się na scenie. Udało im się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w niej wyjątkową atmosferę. Każdy ze zwycięzców reprezentuje inny styl muzyczny, dzięki czemu kolejne występy pozytywnie zaskakiwały publiczność. Na koniec wieczoru, na scenie pojawiła się Sarsa, która wykonała największe hity z ostatniej płyty „Pióropusze”.
  • PR- biuro prasowe, spotkania z dziennikarzami w studio. Kampania była transmitowana na monitorach  w ponad 60 hotelach sieci ibis w regionie CEE. Organizacja 2 briefingów prasowych.
Efekty

Efekty

  1. W ciągu czterech miesięcy kampania dotarła do prawie 11 milionów ludzi
  2. 300 zgłoszeń do konkursu
  3. 60 000 oddanych głosów  (osoby przeważnie poniżej 30 roku życia)
  4. Blisko 150 publikacji w radio, prasie i internecie
  5. Osiągnięty zasięg mediów: 7,3 miliona, media społecznościowe: 2,7 miliona
  6. Wydany na rynku specjalny album z piosenkami zwycięzców
  7. Koncert finałowy miał 650 000 odsłon w ciągu 2 tygodniu

Ruch organiczny 786 postów, ponad 82% publikacji w mediach społecznościowych.