Case study
ŁAZARSKI- PRAKTYCZNY WYMIAR KSZTAŁCENIA

ŁAZARSKI- PRAKTYCZNY WYMIAR KSZTAŁCENIA
Wyzwanie i analiza

Wyzwanie i analiza

  • Wzmocnienie reputacji Uczelni Łazarskiego na bardzo konkurencyjnym i coraz trudniejszym,
    ze względów demograficznych, rynku edukacji wyższej.
  • Dotarcie z wiarygodną komunikacją, obecność marki w kanałach i mediach, które konsumuje pokolenie Y (target kampanii) ze względu na jej skalę i różnorodność stanowi duże wyzwanie. Przełożenie reputacji na wyniki rekrutacyjne.
  • Umocnienie wizerunku jako uczelni oferującej kształcenie na najwyższym poziomie, podkreślenie bycia liderem wśród szkół wyższych, szczególnie przy uwzględnieniu kierunków takich jak prawo.
  • Stworzenie kampanii mocno zorientowanej na lead nutrition i sprzedaż.
Strategia

Strategia

Duży nacisk na odpowiednie pozycjonowanie we wszystkich kanałach uczelni w oparciu o misję Łazarskiego. Misją jest stworzenie miejsca, które wyróżnia praktyczny wymiar kształcenia,
jego międzynarodowy charakter oraz etos pracy. Studenci uczą się krytycznego myślenia, odpowiedzialnego przywództwa i zaangażowania obywatelskiego. W 2017 roku działania prowadzono pod parasolem: ŁAZARSKI. ODPOWIEDZI, KTÓRYCH SZUKASZ.

Realizacja

Realizacja

INCJATYWY OBYWATELSKIE, CSR – szereg działań operacyjnych, które mocno komunikując misję, stanowią ciekawą podstawę do komunikacji. Prezentujemy wybrane:

  • „Dzień Prawa na Uczelni Łazarskiego”. Podczas wydarzenia można było skorzystać z nieodpłatnej pomocy i konsultacji prawnej. Wydarzenie zaplanowane jako cykliczne.
  • XIV edycji akcji „Angielski dla dzieci z sąsiedztwa” – lokalnej inicjatywy Studium Języków Obcych Uczelni Łazarskiego skierowanej do dzieci z okolicznych szkół podstawowych
  • Ogólnopolska Olimpiady Wiedzy o Prawach i Wolnościach Obywatelskich, która została objęta Honorowym Patronatem Rzecznika Prawa Obywatelskich

 

PR (BIURO PRASOWE)

  • Biuro prasowe: wysłanych ponad 60 informacji prasowych
  • Ponad 30 ekspertów w ciągłym procesie pozycjonowania eksperckiego
  • Content marketing: 10 artykułów, informacje dotyczące studiów: jak wybrać, na co zwrócić uwagę

 

 MARKETING I DIGITAL (SM, MARKETING)

  • Nowa strona lazarski.pl
  • SocialMedia (komunikacja + ADS): Facebook, YouTube, Instagram
  • SocialMedia (non standard): Snapchat
  • Google: GDN, search, remarketing, landing page z formularzem dla rodziców
  • Dedykowany newsletter + SMS
  • Outdoor: ZTM i interaktywna wiata przystankowa
  • BTL: Ulotki/broszury i prasa
  • Blog Łazarskiego: odpowiedzi na pytania, których kandydaci nie znajdą w ofercie
Efekty

Efekty

W ciągu półtora roku (2016 – czerwiec 2017) w wyniku prac agencji i działu marketingu Uczelni udało się:

  • PR: wygenerować 4701 publikacji (earned)
  • PR: W okresie sierpień 2016 – czerwiec 2017 dotarcie wyniosło: 245 446 289 – źródło IMM.
  • Events: Uczelnia zorganizowała ponad 60 konferencji naukowych, krajowych i międzynarodowych, przy których prowadzone były działania komunikacyjne.
  • Sales: osiągnięcie założonego targetu na rok akademicki 2016, pomimo negatywnej demografii; blisko 20-procentowy wzrost liczby studentów na Wydziale Prawa i Administracji, pomimo spadków na kierunku prawo na uczelniach publicznych
  • Digital: łączna ilość wyświetleń kampanii reklamowej: ok. 72 000 000
  • Digital: liczba odsłon strony www 3 722 177
  • Digital: Liczba sesji na stronie www – 1 160 000
  • Digital: Łączna ilość kliknięć: 165 712
  • Social media: Wygenerowane Like’i – 30 000
  • Social media: wzrost liczby fanów na Facebook z 9059 do 15 567, wzrost liczby followers Twitter z 822 do 1235, wzrost liczby followers Linkedin z 5548 do 7830
  • W 2017 roku zdobycie Brązowego Złotego Spinacza w kategorii PR Korporacyjny.