
Wyzwanie i analiza
- Wzmocnienie reputacji Uczelni Łazarskiego na bardzo konkurencyjnym i coraz trudniejszym,
ze względów demograficznych, rynku edukacji wyższej. - Dotarcie z wiarygodną komunikacją, obecność marki w kanałach i mediach, które konsumuje pokolenie Y (target kampanii) ze względu na jej skalę i różnorodność stanowi duże wyzwanie. Przełożenie reputacji na wyniki rekrutacyjne.
- Umocnienie wizerunku jako uczelni oferującej kształcenie na najwyższym poziomie, podkreślenie bycia liderem wśród szkół wyższych, szczególnie przy uwzględnieniu kierunków takich jak prawo.
- Stworzenie kampanii mocno zorientowanej na lead nutrition i sprzedaż.

Strategia
Duży nacisk na odpowiednie pozycjonowanie we wszystkich kanałach uczelni w oparciu o misję Łazarskiego. Misją jest stworzenie miejsca, które wyróżnia praktyczny wymiar kształcenia,
jego międzynarodowy charakter oraz etos pracy. Studenci uczą się krytycznego myślenia, odpowiedzialnego przywództwa i zaangażowania obywatelskiego. W 2017 roku działania prowadzono pod parasolem: ŁAZARSKI. ODPOWIEDZI, KTÓRYCH SZUKASZ.

Realizacja
INCJATYWY OBYWATELSKIE, CSR – szereg działań operacyjnych, które mocno komunikując misję, stanowią ciekawą podstawę do komunikacji. Prezentujemy wybrane:
- „Dzień Prawa na Uczelni Łazarskiego”. Podczas wydarzenia można było skorzystać z nieodpłatnej pomocy i konsultacji prawnej. Wydarzenie zaplanowane jako cykliczne.
- XIV edycji akcji „Angielski dla dzieci z sąsiedztwa” – lokalnej inicjatywy Studium Języków Obcych Uczelni Łazarskiego skierowanej do dzieci z okolicznych szkół podstawowych
- Ogólnopolska Olimpiady Wiedzy o Prawach i Wolnościach Obywatelskich, która została objęta Honorowym Patronatem Rzecznika Prawa Obywatelskich
PR (BIURO PRASOWE)
- Biuro prasowe: wysłanych ponad 60 informacji prasowych
- Ponad 30 ekspertów w ciągłym procesie pozycjonowania eksperckiego
- Content marketing: 10 artykułów, informacje dotyczące studiów: jak wybrać, na co zwrócić uwagę
MARKETING I DIGITAL (SM, MARKETING)
- Nowa strona lazarski.pl
- SocialMedia (komunikacja + ADS): Facebook, YouTube, Instagram
- SocialMedia (non standard): Snapchat
- Google: GDN, search, remarketing, landing page z formularzem dla rodziców
- Dedykowany newsletter + SMS
- Outdoor: ZTM i interaktywna wiata przystankowa
- BTL: Ulotki/broszury i prasa
- Blog Łazarskiego: odpowiedzi na pytania, których kandydaci nie znajdą w ofercie

Efekty
W ciągu półtora roku (2016 – czerwiec 2017) w wyniku prac agencji i działu marketingu Uczelni udało się:
- PR: wygenerować 4701 publikacji (earned)
- PR: W okresie sierpień 2016 – czerwiec 2017 dotarcie wyniosło: 245 446 289 – źródło IMM.
- Events: Uczelnia zorganizowała ponad 60 konferencji naukowych, krajowych i międzynarodowych, przy których prowadzone były działania komunikacyjne.
- Sales: osiągnięcie założonego targetu na rok akademicki 2016, pomimo negatywnej demografii; blisko 20-procentowy wzrost liczby studentów na Wydziale Prawa i Administracji, pomimo spadków na kierunku prawo na uczelniach publicznych
- Digital: łączna ilość wyświetleń kampanii reklamowej: ok. 72 000 000
- Digital: liczba odsłon strony www 3 722 177
- Digital: Liczba sesji na stronie www – 1 160 000
- Digital: Łączna ilość kliknięć: 165 712
- Social media: Wygenerowane Like’i – 30 000
- Social media: wzrost liczby fanów na Facebook z 9059 do 15 567, wzrost liczby followers Twitter z 822 do 1235, wzrost liczby followers Linkedin z 5548 do 7830
- W 2017 roku zdobycie Brązowego Złotego Spinacza w kategorii PR Korporacyjny.