Case study Mali Ratownicy

Mali Ratownicy
Wyzwanie i analiza

Wyzwanie i analiza

Bezpieczeństwo to jedna z głównych wartości na jaką stawia marka Volkswagen. Nie tylko samochody ze znakiem VW są bezpieczne. Marka stara się troszczyć o społeczeństwo i budować w nim odpowiedzialne zachowania w stosunku do innych. Volkswagen Polska zrealizował w 2017 roku badania dotyczące udzielania pierwszej pomocy. Okazało się, że blisko 30 proc. rodziców nie jest w stanie przekazać dziecku całej praktycznej wiedzy o pierwszej pomocy. 67 proc. z nich uważa, że nie ma wystarczających kompetencji. Dla większości dzieci w wieku 6–9 lat osoba, która pomaga innym i umie ich uratować, jest dla nich superbohaterem. 97% badanych przyznało, że umiejętność udzielania pierwszej pomocy jest im potrzebna, a pomoc drugiej osobie dałaby im szczęście.

Strategia

Strategia

Chcąc to zmienić polski zespół Volkswagena w Polsce stworzył projekt Mali Ratownicy. Jego celem było propagowanie odpowiedzialnych postaw społecznych, poprzez edukację najmłodszych z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Volkswagen sprawia, że każde dziecko może pozyskać nadzwyczajną moc – MOC POMAGANIA innym i stać się Super Bohaterem, jak idole z bajek. Projekt wyzwala w nich chęć bezinteresownego pomagania innym, otaczania opieką i troską. Ze względu na charakter grupy docelowej, działania głownie były realizowane w wakacje.

Realizacja

Realizacja

W każdy wakacyjny weekend specjalną strefę Małych Ratowników można było spotkać w 8 nadmorskich miejscowościach – Świnoujściu, Kołobrzegu, Dziwnowie, Darłowie, Ustce, Gdańsku i we Władysławowie. Dzieci stawały się super bohaterami i uczyły się prawidłowo udzielać pierwszej pomocy, pod czujnym okiem profesjonalnych ratowników medycznych. Każdy kto przybył do Strefy i pomyślnie przeszedł szkolenie z pierwszej pomocy zdobył certyfikat Małego Ratownika i Super Moc Pomagania, ale też wyjątkowe wakacyjne nagrody. Super moce dzieci zdobywały przy wsparciu znanych osób.

Ambasadorami projektu zostali Paulina Krupińska (modelka), Kuba Wesołowski(aktor), Dorota Gardias(dziennikarka tv), Iwona Cichosz(aktorka) oraz psycholog – Małgorzata Ohme, a także autorzy blogów dla młodych rodziców – Makóweczki i SuperStyler. Pomaganie Volkswagen rozumie nie tylko jako czysto techniczne działanie. Mali Ratownicy to program, który uczy najmłodszych empatii, wrażliwości na krzywdę drugiego człowieka, wykorzystywania wewnętrznej mocy i siły charakteru, żeby dodawać odwagi innym, często tym, którzy szczególnie tego potrzebują. Dlatego w tym marka nawiązała współprace z Fundacją Echo, która wspiera w rozwoju dzieci z wadami słuchu. Każde przeszkolone dziecko to 3 zł przekazane na rehabilitację podopiecznych Fundacji.

Efekty

Efekty

Patronat nad projektem objęła stacja TVN oraz wydawnictwo Bauer oraz Onet.  W każdą sobotę z plaży prowadzący programu na żywo – Dzień Dobry TVN zapraszali widzów programu do odwiedzenia Strefy Małych Ratowników.

W trakcie trwania projektu prowadziliśmy biuro prasowe, pozycjonowaliśmy ambasadorów w mediach, a w social media, na Facebooku i Instagramie zachęcaliśmy wczasowiczów do odwiedzania stref.

  • W ciągu dwóch  miesięcy kampania dotarła do 8 086 623 milionów ludzi.
  • Zostało przeszkolonych ponad 17 000 dzieci a to oznacza, że na podopiecznych Fundacji Echo zebraliśmy ponad 50 000 zł.
  • Strefy Małych Ratowników odwiedziło 35 271 osób.
  • 1090 publikacji w radiu, prasie i internecie
  • Social media impression: 39 779 399
  • Social media reach 3 414 533 osób
  • AVE  3 135 141 PLN

 

OBEJRZYJ CASE STUDY: https://www.youtube.com/watch?v=DvQiJ9100so&t=4s