Case study Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover’2021

Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover’2021
Challenge and analysis

Challenge and analysis

(Polski) Kitesurfing w Polsce z roku na rok staje się coraz popularniejszy. Chociaż obecnie miłośnikom wody, wiatru i słońca sport ten nie jest obcy, jeszcze 16 lat temu w naszym kraju raczkował. Kitesurfing ma już tak wielu fanów na świecie, że znalazł się w programie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 roku. Nad Bałtykiem pojawia się coraz więcej szkółek, które kształcą wiele młodych talentów, a Ci dają nadzieję na najwyższe laury. Półwysep Helski to jeden z najlepszych akwenów w Europie do uprawiania tego sportu. Mimo pandemii organizatorzy zdecydowali się na organizację Pucharu Pucharu i Mistrzostw Polski w kitesurfingu oraz pierwszy raz w Europie – dyscyplinie zwanej wingfoil. Także po raz pierwszy przy Mistrzostwach pojawiły się dwie nowe marki: Xiaomi Polska – producent elektroniki użytkowej oraz Land Rover Polska – wiodący na świecie producent luksusowych pojazdów, zaś zawody otrzymały oficjalną nazwę Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover.

Wyzwaniem dla agencji było umiejętne połączenie komunikacyjne kilku obszarów: elektroniki i luksusowej marki motoryzacyjnej, nie zatracając przy tym ducha widowiskowego sportu, choć jeszcze nie tak bardzo popularnego w Polsce. Ze względu na charakter sportu, działania były realizowane w wakacje.

Strategy

Strategy

(Polski) Głównym celem projektu było dotarcie z komunikatem o organizacji Mistrzostw do fanów kitesurfingu, ale także zachęcenia ludzi do rozpoczęcia nauki tego sportu. Ze względu na charakter dość zróżnicowanych grup docelowych (fani sportu, elektroniki i luksusowych aut), do której kierowano komunikaty, do kampanii zostały dobrane różne kanały komunikacji, zarówno media społecznościowe (www, Facebook, instagram, TikTok, You tube) i Internet, jak i tradycyjne media.

Wspólnym mianownikiem zarówno dla sportowców, dopingujących, jak i grup docelowych partnerów wydarzenia jest Bałtyk. Dlatego wyjątkowo w tym roku liczył się nie tylko bój o tytuł mistrzowski i punkty w rankingu. Zawodnicy mogli także walczyć o każdy przepłynięty kilometr, bo każdy wart był 3 złote – tyle organizatorzy przekazywali na rzecz ochrony Bałtyku i działania Fundacji MARE. Kilometry zliczały najnowsze modele zegarków Xiaomi Mi Watch.

Realization

Realization

(Polski) KONFERENCJA PRASOWA – Komunikację rozpoczęliśmy od organizacji pod koniec czerwca konferencji prasowej (na żywo i online) w Warszawie na Bulwarach Wiślanych, podczas której zostały przedstawione najważniejsze informacje o planowanych zawodach, konkurencjach, nagrodach, a także o wątku ekologicznym i wspieraniu Fundacji MARE. W konferencji wzięli udział: Michał Zieliński (PSKite i organizator), Michał Jodłowski (sędzia międzynarodowy – World Sailling and International Kiteboarding Association), Jolanta Stryjczak (szefowa ds. public relations, Xiaomi CEE, Nordic & Baltic Region), Chwalisława Waligóra (PR Manager Land Rover Polska), Olga Sarna (CEO Fundacji MARE).

ZAWODY XIAOMI KITE CUP driven by LAND ROVER zostały rozegrane w trzech miastach: Rewie, Krynicy Morskiej i Pucku w 4. konkurencjach głównych: Freestyle, Formula Kite, Arrows Open oraz nowej w tym sezonie Wing foil. Nad prawidłowym przebiegiem zawodów czuwał Polski Związek Kiteboardingu. W XIAOMI KITE CUP driven by LAND ROVER mógł wziąć udział każdy sportowiec. Wystarczyło w dniu zawodów zgłosić się rano do biura zawodów i złożyć odpowiednie dokumenty rejestracyjne.

  • 2 – 4 lipca, REWA, Puchar Polski w kitesurfingu i wingfoil oraz Mistrzostwa Polski we Freestyle.
  • 30 lipca – 1 sierpnia, KRYNICA MORSKA, Puchar Polski
  • 13 – 15 sierpnia, PUCK, Puchar Polski i Mistrzostwa Polski w Formule Kite.

Codziennie przed rozpoczęciem zawodów, zachęcaliśmy plażowiczów i samych zawodników do wspólnego sprzątania plaży oraz brania udziału w konkursach edukacyjnych na temat ochrony Bałtyku. Wśród nagród były zegarki i opaski od Xiaomi.

W przerwie miedzy zawodami można było zapoznać się z najnowszymi, flagowymi smartfonami Xiaomi z serii Mi 11 czy opaskami Mi Smart Band 6 w specjalnym namiocie sferycznym. Na fanów motoryzacji czekały natomiast luksusowe samochody marki Land Rover, między innymi najnowszy Discovery Sport, którego wyjątkowe właściwości jezdne i komfort można było przetestować w czasie jazd próbnych.

Podczas każdych zawodów na plaży zawodników dopingowali znani i lubiani z małego ekranu. Mieli także możliwość odbyć pierwszą lekcję kitesurfingu. Byli wśród nich aktorzy: Krystian Wieczorek, Anna Oberc, Anna Powierza, Bartosz Obuchowicz (znany z zamiłowania do sportów ekstremalnych), Sylwia Nowak (aktorka i piosenkarka), czy Przemysław Kossakowski (dziennikarz i podróżnik), którzy z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem relacjonowali poczynania zawodników na swoich kanałach social media.

Mobilne biuro prasowe zawodów opiekowało się na miejscu reprezentantami lokalnych mediów, dając możliwość przeprowadzenia wywiadów z zawodnikami od razu po zejściu z wody oraz ekspertami: organizatorami, sędziami, Prezeską Fundacji Mare.

Informacje na temat wyników i poczynań zawodników na bieżąco były publikowane w kanałach social media zawodów, na dedykowanej stronie www i przekazywane mediom w odrębnych materiałach wraz z materiałem foto, video i wypowiedziami zawodników w formie MP3.

Kluczowym elementem komunikacji były wysokiej jakości materiały foto i video, realizowane przez ekipę specjalizującą się w fotografowaniu sportów ekstremalnych. Fotograf i operator kamery uwieczniali wodne i powietrzne ewolucje zawodników będąc na tuż obok nich na łodzi.

XIAOMI KITE CUP driven by LAND ROVER

 ORGANIZATOR: EUREKA EVENT & COMMUNICATION oraz BO SPORT TRAVEL

  • PARTNER TYTULARNY: XIAOMI
  • PARTNER GŁÓWNY: LAND ROVER POLSKA
  • POZOSTALI SPONSOŻY: HYDROSFERA– dystrybutor marek North Kiteboarding i Mystic, RED BULL
  • PARTNERZY CYKLU: PZKite Polski Związek Kiteboardingu, PSKite Polskie Stowarzyszenie Kiteboardingu, PZŻ Polski Związek Żeglarski, Gmina Kosakowo, Miasto Krynica Morska, Miasto Puck, MOKSiR Puck, Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego, Rescue, World Sailing Class Associacion, IKA The International Kiteboarding Association, IWSA the International Wing Sports Association, Formula Kite Olympic Kiteboarding, Kemping Chałupy 3, Hotel Skipper, Fundacja MARE, Fundacja FRANCOR, Fundacja ANDER.
Effects

Effects

(Polski) Zawodnicy przepłynęli łącznie 10 087,3 km, co oznacza, że organizatorzy przekazali 30 261,90 zł na rzecz ochrony Bałtyku i Fundacji MARE.

W ciągu dwóch  miesięcy kampania dotarła do   2 591 260 milionów ludzi.

Na temat projektu pojawiło się w sumie 1407 publikacji

1244 publikacji w Internecie

13 publikacji w prasie

13 materiałów w TV

4 materiały w radiu

AVE: 2 280 973