Pozycjonowanie eksperckie czy informacja prasowa?

25 maja 2021
Czas czytania: 2 minuty

Klasyczne, tradycyjne narzędzie pracy PRowca jakim jest informacja prasowa, wciąż jest uznawane za najwygodniejszą lub najprostszą metodę szerokiego docierania z przekazem do redakcji. Mimo, że można zaobserwować wzrost popularności dedykowanym działaniom media relations, materiałom na zamówienie, to dobra, prawidłowo przygotowana informacja prasowa, wciąż jest jednym z najbardziej skutecznych form media relations.

Relacje z mediami – informacja prasowa

Informacja prasowa to – najprościej ujmując – komunikat o zdarzeniu, które organizacja chce zakomunikować otoczeniu za pośrednictwem mediów. Już z samej takiej roboczej definicji wynika co musi zawierać. Aby uczynić zadość uniwersalnej zasadzie troski o równowagę formy i treści, powinna w prostej i zwięzłej postaci nieść ze sobą jakiś news, czyli narzędzie pracy dziennikarza. Niekoniecznie przecież to, na czym zależy firmie, musi być interesujące dla wydawcy gazety czy portalu, nie mówiąc o czytelnikach tychże. Przygotowanie samej treści informacji prasowej powinno być zatem tylko jedną z wielu czynności, jakie należy wykonać, aby całość związanych z jej dystrybucją działań dawała nadzieję na powodzenie mierzone liczbą publikacji, dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej.

shutterstock 558613063 - Public Dialog Warszawa

 

Pozycjonowanie eksperckie – materiały dedykowane

Inną praktyką, którą warto wykonać, jest przeprowadzenie szeregu rozmów z kluczowymi dziennikarzami, zajmującymi się daną tematyką. Wsparciem w takim działaniu będzie przygotowanie zestawu pytań, które pomogą dopasować działania agencji do potrzeb redakcji. Dzięki temu prace będą efektywne i wzrośnie jakość opracowanego contentu. Wśród pytań nie powinno zabraknąć tych dotyczących aktualnego obszaru zainteresowań dziennikarza, preferowanej częstotliwości otrzymywania „pressów” i wszystkich innych, związanych już bezpośrednio z przekazami do komunikacji, np. czy interesują Panią/Pana narzędzia do innowacyjnej rekrutacji?

Zebrane dane posłużą do stworzenia ustrukturyzowanego raportu. Na jego podstawie możliwe będzie przygotowanie treści interesujących redakcje. Znika w ten sposób zarzut stawiany informacjom prasowym, jakoby miały być one „dużą siecią”, w którą wpada zwykle kilka „płotek”. Mailing przygotowany po takim badaniu potrzeb na pewno będzie bardziej efektywny, a treści uwzględniające punkt widzenia redakcji, mają większą szansę być docenione. Patrząc na sens stosowania tego narzędzia, warto zrobić to z perspektywy adresata. Rozmowy przeprowadzone przy okazji audytu medialnego wzmocnią też relacje z mediami i pomogą utrzymać aktualność bazy kontaktów.

Czytaj więcej

Agencje public relations w 2025 roku przewidują wzrost

Komunikacja strategiczna i doradztwo PR zostały uznane za kluczowe obszary wzrostu wśród uczestników tegorocznego badania IPRN. Tuż za nimi uplasowało...
19 marca 2025
Czas czytania: 3 minuty

Rynek i media technologiczne

W ostatnich latach polski rynek technologiczny, napędzany przez wysoko wykwalifikowaną kadrę, inwestycje zagraniczne i wsparcie rządowe, dynamicznie się rozwija. Polska...
3 marca 2025
Czas czytania: 3 minuty

Media tripy – budowanie relacji w dobie cyfrowych innowacji

Czy w erze cyfrowych spotkań i webinarów tradycyjne media tripy wciąż mają sens? Zdecydowanie tak. Spotkania twarzą w twarz oraz...
12 stycznia 2025
Czas czytania: 3 minuty