Święta to idealny czas na zbudowanie pozytywnej atmosfery w Twojej firmie. Jak to zrobić

2 grudnia 2020
Czas czytania: 2 minuty

Pandemia koronawirusa przyniosła szereg bezprecedensowych kwestii, z którymi Działy HR muszą się zmierzyć: obawy dotyczące bezpieczeństwa pracowników, kwestie prawne, a nawet przekształcenie samej roli HR. Przy całej tej zmianie w ciągu ostatnich kilku miesięcy wielu liderów HR patrzy na rok 2021 z pewnym niepokojem. Skupienie się pracodawców na korzyściach powinno obejmować dobre samopoczucie pracowników oraz bonifikaty finansowe.

Imprezy świąteczne w 2020

Ponieważ podczas pandemii organizowanie świątecznych przyjęć w miejscu pracy nie wydaje się bezpieczne, menedżerowie szukają innych sposobów, aby pomóc swoim pracownikom świętować ten czas – w tym wirtualne wymiany prezentów, lekcje gotowania i degustacje wina. Działy HR stoją przed trudnymi wyzwaniami związanymi z tym, jak świętować, jednocześnie zapewniając pracownikom bezpieczeństwo. Chociaż nic nie może całkowicie zastąpić osobistego doświadczenia, te inicjatywy dają pracownikom szansę na nawiązanie więzi i odrobinę zabawy.

Jeśli wolisz serwować doświadczenia zamiast przedmiotów, zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem są zespołowe przyjęcia świąteczne. Aktualnie jednak ze względu na COVID imprezy świąteczne w pracy raczej się nie odbędą. Wirtualne przyjęcie bożonarodzeniowe może być najlepszym rozwiązaniem.

Jeśli jednak zdecydujecie się na organizację wydarzenia należy pamiętać o zachowani wszelkich zasad bezpieczeństwa. Przed taką imprezą warto ufundować pracownikom dodatkowe testy na obecność koronawirusa, aby mieć pewność, że spotkanie będzie bezpieczne pod tym właśnie względem. Co do zasady imprezy zwykle powinny one być opłacane przez firmę, nie muszą być niczym zbyt wyszukanym – wystarczy otwarty bar i coś do jedzenia. Dyrektor generalny lub właściciel powinien powiedzieć kilka słów podziękowania i chociaż prezentem jest wydarzenie, nie zaszkodzi wręczyć kartkę świąteczną, aby zachować osobisty charakter.

pexels nataliya vaitkevich 6033677 - Public Dialog Warszawa

Świąteczne prezenty to nie tylko wyróżnienie – to również motywacja

Prezenty świąteczne dla pracowników mają za zadanie stworzyć miłą i pozytywną atmosferę, ale spełniają również inne, bardzo ważne zadania. 94% badanych pracowników stwierdziło, że prezent świąteczny od pracodawcy sprawiłby, że poczuliby się docenieni i zwyczajnie szczęśliwsi w pracy. Prezenty świąteczne dla zespołu to również doskonały sposób na wyróżnienie pracowników; 65% uważa, że ​​uznanie zwiększa ich zaangażowanie, a 50% twierdzi, że nagrodzenie pracowników poprawia relacje z menedżerami i buduje zaufanie u ich pracodawców. [1]Pytaniem zatem jest jakiego typu prezenty przygotować, nie czy w ogóle je robić.

Doskonale wiemy jednak, że nietrafiony prezent może być gorszy niż jego brak. Najlepszym z możliwych prezentów są karty podarunkowe – to idealny, nowoczesny pomysł, dzięki któremu unikniemy niezadowolenia z nieudanego upominku. Doceniając pracowników w ten sposób należy wziąć pod uwagę, że czas świąt jest wyjątkowy, dlatego prezenty z tej okazji również takie muszą być. Wszelkiego rodzaju karty podarunkowe dostępne na rynku to praktyczny prezent, dzięki któremu obdarowany może wybierać spośród oryginalnych i unikatowych produktów z różnych sektorów: marek odzieżowych, jubilerskich i kosmetycznych czy spożywczych.

Jakie prezenty dla pracowników są najbardziej opłacalne dla firm?

Wybór karty podarunkowej dla pracowników firmy ma jeszcze jedną ważną zaletę. Karty Podarunkowe flex-e-card są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych do kwoty 380 zł rocznie. Wartość kart podarunkowych wydanych pracownikom stanowi dla firmy koszt uzyskania przychodu. Charakter usług flex-e-card sprawia, ze nie jest ona obciążona podatkiem VAT w rozumieniu Ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), gdyż wartość nominalna kart nie jest towarem ani usługą w myśl przepisów tej Ustawy.

Czytaj więcej

Agencje public relations w 2025 roku przewidują wzrost

Komunikacja strategiczna i doradztwo PR zostały uznane za kluczowe obszary wzrostu wśród uczestników tegorocznego badania IPRN. Tuż za nimi uplasowało...
19 marca 2025
Czas czytania: 3 minuty

Rynek i media technologiczne

W ostatnich latach polski rynek technologiczny, napędzany przez wysoko wykwalifikowaną kadrę, inwestycje zagraniczne i wsparcie rządowe, dynamicznie się rozwija. Polska...
3 marca 2025
Czas czytania: 3 minuty

Media tripy – budowanie relacji w dobie cyfrowych innowacji

Czy w erze cyfrowych spotkań i webinarów tradycyjne media tripy wciąż mają sens? Zdecydowanie tak. Spotkania twarzą w twarz oraz...
12 stycznia 2025
Czas czytania: 3 minuty