
Wyzwanie i analiza
Głównym celem postawionym przed agencją jest rozwój komunikacyjny istniejącego od 20 lat zespołu rajdowego, wspieranego przez PKN ORLEN, w kontekście dynamicznych przeobrażeń sponsoringu sportowego w Polsce i na świecie.
Budowanie wizerunku koncernu, jako przedsiębiorstwa zaangażowanego we wspieranie obszaru budzącego wielkie zainteresowanie społeczne – sportu.
Wzmocnienie komunikacyjne kompleksowego podejścia klienta do sponsoringu sportowego (wiele dyscyplin). Od 2019 r. także wsparcie komunikacyjne współpracy PKN ORLEN z Robertem Kubicą.

Strategia
Strategia komunikacyjna projektu wykorzystuje dostępne media własne, głównie kanały w profilach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube) oraz stronę www poświęconą ORLEN Team. Za ich pośrednictwem fani oraz dziennikarze są informowani o wszystkich wydarzeniach, w których biorą udział sportowcy ORLEN Team oraz ich wynikach.
Wyselekcjonowana lista mediów, redakcji oraz dziennikarzy na bieżąco otrzymuje zapowiedzi wszystkich wydarzeń, podsumowania oraz dostęp do bazy zdjęć wykorzystywanych w późniejszych publikacjach. Strategia zakłada także wykorzystywanie wypowiedzi zawodników, które są nagrywane na potrzeby w/w materiałów – przy okazji zapowiedzi, podsumowań poszczególnych etapów oraz wyników całościowych. Kolejnym elementem strategii jest budowa społeczności zainteresowanej motorsportem – głównie za pośrednictwem profili społecznościowych.

Realizacja
- Wielokanałowa komunikacja z uwzględnieniem takich narzędzi, jak biuro prasowe czy kanały Social Media (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube)
- Codzienna komunikacja podczas występów zawodników ORLEN Team w rajdach terenowych, in. Rajd Dakar – często pierwsze źródło komunikacji na temat zawodów
- Pozycjonowanie w mediach zawodników ORLEN Team i przedstawicieli klienta w kontekście sponsoringu sportowego
- Organizacja konferencji prasowych i spotkań one to one
- Wykorzystanie najnowszych trendów w komunikacji Social Media

Efekty
- 8536 publikacji w mediach (prasa, internet, radio, telewizja)
- Wartość AVE: 24 429 499 zł
- Liczba publikacji w Social Mediach z hasłem „ORLEN Team”: 7623
- Liczba publikacji w Social Mediach nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 185
- Liczba publikacji prasowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 269 (AVE 2 095 372 PLN)
- Liczba publikacji internetowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 132 (49,07%)
- Liczba publikacji prasowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 22 (8,18%)
- Liczba publikacji radiowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 89 (33,09%)
- Liczba publikacji telewizyjnych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 26 (9,67%)