Case study Orlen Team

Orlen Team
Wyzwanie i analiza

Wyzwanie i analiza

Głównym celem postawionym przed agencją jest rozwój komunikacyjny istniejącego od 20 lat zespołu rajdowego, wspieranego przez PKN ORLEN, w kontekście dynamicznych przeobrażeń sponsoringu sportowego w Polsce i na świecie.

Budowanie wizerunku koncernu, jako przedsiębiorstwa zaangażowanego we wspieranie obszaru budzącego wielkie zainteresowanie społeczne – sportu.

Wzmocnienie komunikacyjne kompleksowego podejścia klienta do sponsoringu sportowego (wiele dyscyplin). Od 2019 r. także wsparcie komunikacyjne współpracy PKN ORLEN z Robertem Kubicą.

Strategia

Strategia

Strategia komunikacyjna projektu wykorzystuje dostępne media własne, głównie kanały w profilach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube) oraz stronę www poświęconą  ORLEN Team. Za ich pośrednictwem fani oraz dziennikarze są informowani o wszystkich wydarzeniach, w których biorą udział sportowcy ORLEN Team oraz ich wynikach.

Wyselekcjonowana lista mediów, redakcji oraz dziennikarzy na bieżąco otrzymuje zapowiedzi wszystkich wydarzeń, podsumowania oraz dostęp do bazy zdjęć wykorzystywanych w późniejszych publikacjach. Strategia zakłada także wykorzystywanie wypowiedzi zawodników, które są nagrywane na potrzeby w/w materiałów – przy okazji zapowiedzi, podsumowań poszczególnych etapów oraz wyników całościowych. Kolejnym elementem strategii jest budowa społeczności zainteresowanej motorsportem – głównie za pośrednictwem profili społecznościowych.

Realizacja

Realizacja

  • Wielokanałowa komunikacja z uwzględnieniem takich narzędzi, jak biuro prasowe czy kanały Social Media (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube)
  • Codzienna komunikacja podczas występów zawodników ORLEN Team w rajdach terenowych, in. Rajd Dakar – często pierwsze źródło komunikacji na temat zawodów
  • Pozycjonowanie w mediach zawodników ORLEN Team i przedstawicieli klienta w kontekście sponsoringu sportowego
  • Organizacja konferencji prasowych i spotkań one to one
  • Wykorzystanie najnowszych trendów w komunikacji Social Media
Efekty

Efekty

  • 8536 publikacji w mediach (prasa, internet, radio, telewizja)
  • Wartość AVE: 24 429 499 zł
  • Liczba publikacji w Social Mediach z hasłem „ORLEN Team”: 7623
  • Liczba publikacji w Social Mediach nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 185
  • Liczba publikacji prasowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 269 (AVE 2 095 372 PLN)
  • Liczba publikacji internetowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 132 (49,07%)
  • Liczba publikacji prasowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 22 (8,18%)
  • Liczba publikacji radiowych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 89 (33,09%)
  • Liczba publikacji telewizyjnych nt. Jakuba Przygońskiego, Adama Tomiczka i Macieja Giemzy: 26 (9,67%)