
Wyzwanie i analiza
Fundacja Wings for Life to prywatna organizacja non-profit, której głównym celem jest znalezienie metody leczenia przerwanego rdzenia kręgowego. W swojej działalności wspiera projekty naukowych badań medycznych i testów klinicznych w tej dziedzinie na całym świecie. Wsparcie komunikacyjne w dwóch pierwszy edycjach globalnego biegu: Wings for Life Wolrd Run”. Wyzwania:
- Połączenie globalnego charakteru wydarzenia z polskimi realiami, funkcjonowaniem mediów oraz społeczeństwa
- Uzyskanie efektu lokalnego wydarzenia
- Uzyskanie odpowiedniej frekwencji na biegu (zebranie możliwie najwyższej kwoty pieniężnej na badania nad uszkodzonym rdzeniem kręgowym)
- Szeroka edukacja o problemie w leczeniu uszkodzonego rdzenia kręgowego

Strategia
Strategia oparta o zasadę „Grass growing”. Działania wokół projektu zostały podzielone na etapy:
I etap – działania pre event:
- Zorganizowanie konferencji prasowej przed biegiem – Polska była jedynym krajem, która zaczęła komunikację od konferencji
- Nadanie wydarzeniu lokalnego charakteru przy ścisłej współpracy z ekspertami
i ambasadorami - Dywersyfikacja komunikatów ze względu na ich tematykę oraz rodzaj mediów
- II briefing prasowy
Działania w II etapie miały na celu konsekwentny wzrost publikacji informujących o wydarzeniu oraz poruszających problematykę uszkodzonego rdzenia kręgowego

Realizacja
- Przygotowanie strategii patronatów medialny i media relations
- Pozyskanie do współpracy ambasadorów i przyjaciół, m.in.: Agnieszki Więdłochy, Moniki Kuszyńskiej, Jerzego Skarżyńskiego
- Organizacja dwóch konferencji prasowych
- Roadshowy w kluczowych wydawnictwach
- Biuro prasowe podczas biegu- dedykowane 3 osoby
- Wysłanie 21 informacji prasowych: edukacja, wydarzenie, nowe odsłony projektu

Efekty
- 32 mln impresji w mediach: prasa, TV, radio
- 8 303 342 AVE
- 1 227 publikacji w 421 redakcjach
- W samym tylko 2016 roku udało się zebrać aż 6,6 mln euro! I przekazać je na badania nad leczeniem przerwanego rdzenia kręgowego