The Human Body Exhibition - zrozumienie piękna ludzkiego ciała
Wyzwanie i analiza
Wystawa prezentująca anatomię ludzkiego ciała wzbudza na świecie podziw, a zarazem kontrowersje, naszym zadaniem było ich zminimalizowanie.
Duże wyzwanie stanowiły protesty różnych środowisk np. katolickich oraz rozważania nad etycznym kontekstem wystawy. Wymagało to od agencji prowadzenia intensywnych działań zarządzania kryzysowego.
Strategia
Oparcie komunikacji na racjonalnych, stonowanych argumentach naukowych.
Komunikacja o charakterze naukowym, przedstawianie ciekawostek
Podkreślanie wyjątkowych walorów edukacyjnych wystawy zorganizowanej w pełni zgodnie z prawem, poparte niezbitymi dowodami i dokumentami oraz pozwoleniami.
Powoływanie się na międzynarodowy charakter i sukces wystawy oraz poparcie dla niej społeczeństw zachodnich.
Korzystanie w działaniach komunikacyjnych ze wsparcia ekspertów oraz osób znanych o nienagannym wizerunku.
Realizacja
Kompleksowe wsparcie komunikacyjne 3 wystaw. Zadaniem agencji było pozyskanie patronatów medialnych oraz prowadzenie media relations w celu promocji wydarzenia i zainteresowania nim potencjalnych odwiedzających.
Organizacja konferencji prasowej
Prowadzenie biura prasowego oraz media relations
Doradztwo w zakresie sytuacji kryzysowych
Komunikacja ze szkołami podstawowymi
Efekty
Ekspozycje w Polsce, w Krakowie, Gdańsku i Warszawie zobaczyło przeszło 400 000 osób.