Kitesurfing w Polsce z roku na rok staje się coraz popularniejszy. Chociaż obecnie miłośnikom wody, wiatru i słońca sport ten nie jest obcy, jeszcze 16 lat temu w naszym kraju raczkował. Kitesurfing ma już tak wielu fanów na świecie, że znalazł się w programie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 roku. Nad Bałtykiem pojawia się coraz więcej szkółek, które kształcą wiele młodych talentów, a Ci dają nadzieję na najwyższe laury. Półwysep Helski to jeden z najlepszych akwenów w Europie do uprawiania tego sportu. Mimo pandemii organizatorzy zdecydowali się na organizację Pucharu Polski i Mistrzostw Polski w kitesurfingu oraz pierwszy raz w Europie – dyscyplinie zwanej wingfoil. Także po raz pierwszy przy Mistrzostwach pojawiły się dwie nowe marki: Xiaomi Polska – producent elektroniki użytkowej oraz Land Rover Polska – wiodący na świecie producent luksusowych pojazdów, zaś zawody otrzymały oficjalną nazwę Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover.
Wyzwaniem dla agencji było umiejętne połączenie komunikacyjne kilku obszarów: elektroniki i luksusowej marki motoryzacyjnej, nie zatracając przy tym ducha widowiskowego sportu, choć jeszcze nie tak bardzo popularnego w Polsce. Ze względu na charakter sportu, działania były realizowane w wakacje.
Głównym celem projektu było dotarcie z komunikatem o organizacji Mistrzostw do fanów kitesurfingu, ale także zachęcenia ludzi do rozpoczęcia nauki tego sportu. Ze względu na charakter dość zróżnicowanych grup docelowych (fani sportu, elektroniki i luksusowych aut), do której kierowano komunikaty, do kampanii zostały dobrane różne kanały komunikacji, zarówno media społecznościowe (www, Facebook, instagram, TikTok, You tube) i Internet, jak i tradycyjne media.
Wspólnym mianownikiem zarówno dla sportowców, dopingujących, jak i grup docelowych partnerów wydarzenia jest Bałtyk. Dlatego wyjątkowo w tym roku liczył się nie tylko bój o tytuł mistrzowski i punkty w rankingu. Zawodnicy mogli także walczyć o każdy przepłynięty kilometr, bo każdy wart był 3 złote – tyle organizatorzy przekazywali na rzecz ochrony Bałtyku i działania Fundacji MARE. Kilometry zliczały najnowsze modele zegarków Xiaomi Mi Watch.
KONFERENCJA PRASOWA – Komunikację rozpoczęliśmy od organizacji pod koniec czerwca konferencji prasowej (na żywo i online) w Warszawie na Bulwarach Wiślanych, podczas której zostały przedstawione najważniejsze informacje o planowanych zawodach, konkurencjach, nagrodach, a także o wątku ekologicznym i wspieraniu Fundacji MARE. W konferencji wzięli udział: Michał Zieliński (PSKite i organizator), Michał Jodłowski (sędzia międzynarodowy – World Sailling and International Kiteboarding Association), Jolanta Stryjczak (szefowa ds. public relations, Xiaomi CEE, Nordic & Baltic Region), Chwalisława Waligóra (PR Manager Land Rover Polska), Olga Sarna (CEO Fundacji MARE).
ZAWODY – XIAOMI KITE CUP driven by LAND ROVER zostały rozegrane w trzech miastach: Rewie, Krynicy Morskiej i Pucku w 4. konkurencjach głównych: Freestyle, Formula Kite, Arrows Open oraz nowej w tym sezonie Wing foil. Nad prawidłowym przebiegiem zawodów czuwał Polski Związek Kiteboardingu. W XIAOMI KITE CUP driven by LAND ROVER mógł wziąć udział każdy sportowiec. Wystarczyło w dniu zawodów zgłosić się rano do biura zawodów i złożyć odpowiednie dokumenty rejestracyjne.
Codziennie przed rozpoczęciem zawodów, zachęcaliśmy plażowiczów i samych zawodników do wspólnego sprzątania plaży oraz brania udziału w konkursach edukacyjnych na temat ochrony Bałtyku. Wśród nagród były zegarki i opaski od Xiaomi.
W przerwie miedzy zawodami można było zapoznać się z najnowszymi, flagowymi smartfonami Xiaomi z serii Mi 11 czy opaskami Mi Smart Band 6 w specjalnym namiocie sferycznym. Na fanów motoryzacji czekały natomiast luksusowe samochody marki Land Rover, między innymi najnowszy Discovery Sport, którego wyjątkowe właściwości jezdne i komfort można było przetestować w czasie jazd próbnych.
Podczas każdych zawodów na plaży zawodników dopingowali znani i lubiani z małego ekranu. Mieli także możliwość odbyć pierwszą lekcję kitesurfingu. Byli wśród nich aktorzy: Krystian Wieczorek, Anna Oberc, Anna Powierza, Bartosz Obuchowicz (znany z zamiłowania do sportów ekstremalnych), Sylwia Nowak (aktorka i piosenkarka), czy Przemysław Kossakowski (dziennikarz i podróżnik), którzy z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem relacjonowali poczynania zawodników na swoich kanałach social media.
Mobilne biuro prasowe zawodów opiekowało się na miejscu reprezentantami lokalnych mediów, dając możliwość przeprowadzenia wywiadów z zawodnikami od razu po zejściu z wody oraz ekspertami: organizatorami, sędziami, Prezeską Fundacji Mare.
Informacje na temat wyników i poczynań zawodników na bieżąco były publikowane w kanałach social media zawodów, na dedykowanej stronie www i przekazywane mediom w odrębnych materiałach wraz z materiałem foto, video i wypowiedziami zawodników w formie MP3.
Kluczowym elementem komunikacji były wysokiej jakości materiały foto i video, realizowane przez ekipę specjalizującą się w fotografowaniu sportów ekstremalnych. Fotograf i operator kamery uwieczniali wodne i powietrzne ewolucje zawodników będąc na tuż obok nich na łodzi.
XIAOMI KITE CUP driven by LAND ROVER
ORGANIZATOR: EUREKA EVENT & COMMUNICATION oraz BO SPORT TRAVEL
Zawodnicy przepłynęli łącznie 10 087,3 km, co oznacza, że organizatorzy przekazali 30 261,90 zł na rzecz ochrony Bałtyku i Fundacji MARE.
W ciągu dwóch miesięcy kampania dotarła do 2 591 260 milionów ludzi.
Na temat projektu pojawiło się w sumie 1407 publikacji
1244 publikacji w Internecie
13 publikacji w prasie
13 materiałów w TV
4 materiały w radiu
AVE: 2 280 973