Case study
ARDOR AUCTIONS- PIERWSZY DOM AUKCYJNY MOTORYZACJI KLASYCZNEJ

ARDOR AUCTIONS- PIERWSZY DOM AUKCYJNY MOTORYZACJI KLASYCZNEJ
Wyzwanie i analiza

Wyzwanie i analiza

Aukcje pojazdów klasycznych tzw. oldtimerów stały się popularne od połowy lat 80. XX wieku. Światowy rynek domów aukcyjnych koncentruje się właściwie wyłącznie na USA i Europie Zachodniej. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy w Polsce większą sprzedaż samochodów klasycznych o niemalże 30% rok do roku. W 2015 roku utworzony został pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny Ardor Auctions. Wyzwaniem była organizacja największej w polskiej historii aukcji skupionej na samochodach klasycznych i udział w aukcji co najmniej 200 zawodowych kolekcjonerów z Polski i UE.

Strategia

Strategia

Oparcie się na dwóch filarach:

  • Pasja do motoryzacji klasycznej zdobywająca coraz szersze zainteresowanie i uznanie w Polsce
  • Motoryzacja klasyczna, jako alternatywna forma inwestowania dająca pozytywne stopy zwrotu.

Celami głównymi było dotarcie do:

  • Inwestorów indywidualnych zainteresowanych oldtimerami, jako formą inwestycji alternatywnej
  • Osób zamożnych, dla których motoryzacja jest pasją

W pierwszym etapie położono nacisk na zbudowanie wiarygodności wokół klienta i organizowanej aukcji. Pokazanie, środowisku, że to nie kolejna próba, tylko konkretne przedsięwzięcie. Komunikacja z założenia była zdywersyfikowana i nakierowana z jednej strony na media branżowe: motoryzacyjne, lifestyle i ogólnoinformacyjne, z drugiej natomiast na media zajmujące się tematyką finansową
i biznesową.

Realizacja

Realizacja

  • Dedykowana strona ardorauctions.pl
  • Organizacja aukcji – 16-17 września 2015 na Stadionie Narodowym
  • Biuro prasowe
  • Media relations i pozycjonowanie eksperckie – zrealizowano wywiady m.in. w „Pytaniu na śniadanie” TVP2, TVN Turbo, Telewizji Polsat. Radio Eska, Radio Dla Ciebie, RMF FM.
  • 3 kanały social media (FB, YT, Instagram). Cyklicznie zamieszczane informacje o przygotowaniach
  • Seria spotkań one-to-one z dziennikarzami – 20 z kluczowymi dla projektu przedstawicielami mediów
  • Organizacja konferencji prasowej – 2 tygodnie przed wydarzeniem, w Hotelu Marriott.
  • Materiały marketingowe – Bardzo wysoka jakość materiałów foto i video.
  • Biuro prasowe w dniu aukcji – na aukcję przyszło ponad 50 akredytowanych dziennikarzy.
Efekty

Efekty

  1. Sprzedaż 33 z 57 wystawionych samochodów (57%). Wartość wylicytowanych samochodów: 4 600 000 PLN.
  2. Udział w aukcji ponad 200 kolekcjonerów z Polski i UE (wpłacone vadium).
    Ponad 50 akredytowanych dziennikarzy
  3. Od 1 lipca do 24 września 2015 roku ukazało się 230 publikacji w tym:
    – 21 prasa
    – 17 telewizja
    – 55 radio
    – 137 Internet
  1. Poziom impresji w mediach drukowanych i Internecie (bez radia i telewizji) 1 800 000
  2. Fan Page zdobył 2900 fanów. Instagram: 200
  3. Projekt został dostrzeżony zarówno przez polskie jak i międzynarodowe jury konkursów branżowych. Agencja za Ardor Auctions zdobyła: dwa Srebrne Złote Spinacze 2016 w kategoriach: Media Relations i Launch Produktu, Mercury Excellence 2015/ 2016 GOLD Kategoria: Product Launch, Finalista THE SABRE AWARDS w kategorii PRODUCT MEDIA RELATIONS (TRADE MEDIA), SILVER STEVIE AWARDS 2016 w kategorii : MEDIA RELATIONS, SILVER STEVIE AWARDS 2016 w kategorii: PRODUCT LAUNCH, PROTY IPRN (project of the year) 2016 w kategorii: B2C oraz Bronze Magellan 2015 w kategorii: Product PR.