Public Affairs to dziedzina zajmująca się zarządzaniem relacjami organizacji z jej interesariuszami. Do nich należą grupy zainteresowane sprawami organizacji, w tym politycy, urzędnicy państwowi, klienci i społeczności lokalne, dostawcy, akcjonariusze, stowarzyszenia handlowe, think tanki, organizacje charytatywne, związki zawodowe czy media.
Praktycy do spraw public affairs angażują interesariuszy w celu wyjaśnienia polityki organizacyjnej i poglądów na kwestie na różne kwestie w sferze publicznej. Pomagają oni decydentom i ustawodawcom w zmianie lub ustanowieniu nowej, bardziej odpowiedniej z perspektywy biznesu polityki i prawodawstwa. Celem specjalistów Public Affairs jest wpływanie na politykę publiczną, budowanie i utrzymywanie silnych relacji z ustawodawcami, a także angażowanie i monitorowanie interesariuszy. To także budowanie i utrzymywanie silnej reputacji organizacji oraz znalezienie wspólnej płaszczyzny porozumienia z zainteresowanymi stronami.
Public Affairs można rozumieć jako zbiór działań przez organizację, która dzięki nim chce śledzić, angażować i organizować właściwie swoje zewnętrzne procesy biznesowe. To interdyscyplinarna dziedzina łącząca w sobie strategie z różnych branż, począwszy government relations, komunikacji kryzysowej, PR i odpowiedzialności społecznej. W swoich strategiach konsultanci koncentrują się na dostarczaniu informacji statystycznych i faktograficznych zgodnie ze stanem faktycznym. Często lobbują w kwestiach, które mogą mieć wpływ na zdolność organizacji do skutecznego działania i funkcjonowania na rynku.